Leder Tove-Kristin Westli hadde invitert 25 av lagets tillitsvalgte medlemmer til arbeidsmøte på Kilde, og hele 16 stk stilte opp i kveld. Lagtes viktigste oppgave i tida framover er å rekruttere flere av Løtens befolkning til å få ta del i vår flotte sport. Med bakgrunn i NOFs rekrutteringsopplegg/turne, skulle møtet ha fokus på 3 områder: • Barn i alderen 8-12 år • Foreldre • Markedsføring Mange forslag kom fram på møtet, her er noen ideer: I aldersgruppa 8-12 år er o-dagen arrangert i mai hvert år på idrettsanlegget i Løten sentrum et populært og kjent begrep. Vi vil prøve å få til 2-3 treningsopplegg før årets arrangement. Så jobber rekrutteringskomiteen videre med opplegget utover sommeren. Hvor det er ønskelig å få til et tilbud også til foreldrene. I 2014 vil Løten sentrum bli benyttet for å skape trygghet for nye deltakere. Tur-orientering er et kjent begrep i Løten, og det planlegges et opplegg i Løtens nærområder i tillegg til det tradisjonelle tilbudet. …
Leder Tove-Kristin Westli hadde invitert 25 av lagets tillitsvalgte medlemmer til arbeidsmøte på Kilde, og hele 16 stk stilte opp i kveld. Lagtes viktigste oppgave i tida framover er å rekruttere flere av Løtens befolkning til å få ta del i vår flotte sport.
Med bakgrunn i NOFs rekrutteringsopplegg/turne, skulle møtet ha fokus på 3 områder:
• Barn i alderen 8-12 år
• Foreldre
• Markedsføring
Mange forslag kom fram på møtet, her er noen ideer:
I aldersgruppa 8-12 år er o-dagen arrangert i mai hvert år på idrettsanlegget i Løten sentrum et populært og kjent begrep. Vi vil prøve å få til 2-3 treningsopplegg før årets arrangement. Så jobber rekrutteringskomiteen videre med opplegget utover sommeren. Hvor det er ønskelig å få til et tilbud også til foreldrene. I 2014 vil Løten sentrum bli benyttet for å skape trygghet for nye deltakere.
Tur-orientering er et kjent begrep i Løten, og det planlegges et opplegg i Løtens nærområder i tillegg til det tradisjonelle tilbudet. Dette opplegget kan kombineres med rekrutteringsopplegg.
Markedsføring av våre opplegg er utfordrende. Vi har i mange år utgitt et sesonghefte, og i fjor ble dette delt ut til veldig mange i skole og trimtilbud uten at det ga oss særlig mange nye deltakere på aktivitetene våre. På kveldens møte ble det diskutert å lage en mal for korte infobrosjyrer som kan deles ut i forskjellige sammenhenger. Malen skal inneholde elementer av våre løpsdrakter, logo og internettadresse, og infoen skal passe inn på en A4-side.
Jeg utfordrer medlemmene til å komme med innspill til de tre temaene ovenfor, og også om vi skal utgi sesonghefte i år, eller bruke pengene til annen type informasjon?
Du kan legge inn kommentar til denne nyheten, eller sende e-post til noen av disse.